June in Paradise

lørdag 2. juli 2011

I farta igjen.....!

Siste kveld i Kanchan ble relativt rolig, men foer vi fikk slitt oss fra gjengen vaar inne paa Sugar saann i to-halv tretida hadde vi rukket aa faatt tilbragt mye tid sammen med vennene vaare der. Jeg hadde bl.a. push-up-konkurranse sammen med gutta (gjett hvem som vant?), og vi rakk aa danse hoppedansen vaar mange nok ganger til at jeg vil kalle det en real treningsoekt. Grei avslutning!

Joe jobber

Hangouten i studioet til Joe. Sugar Member i bakgrunnen

Hoppedansen :P

Etter aa ha sjekka litt rundt og prata med Joe (han var turguide foer) fant vi ut at den opprinnelige planen om aa dra til Ayutthaya tidlig neste morgen ikke funket saa bra, saa vi bestemte oss for aa dra innom Bangkok (selv om vi ikke hadde lyst til aa innom der) og med tog til Chiang Mai samme dag. Etter minst tre timer i en full minibuss som stoppet altfor ofte, paa bakerste rad (homp homp) ved siden av et par med baby (aaarghhhhh!!!) kom vi fram til Bangkok og fikk satt fra oss bagasjen inne paa et hotell (jippi). Halvt utsulta satte vi strak kurs til naermeste KFC. En halvtime senere vasa vi rundt i shoppingrus (eller i alle fall jeg da), i regn. Jeg satte ny rekord: kjoepte alt jeg mangla (minst 6-7 greier) paa 30 minutter og pruta saa det sang etter. Saa ble det taxi til Hua Lampong togstasjon, hvor vi oppdaget at siden det var dagen foer valgdagen (doh!!), saa var alle tog og busser til Chiang Mai fulle! Yeepeee! Men til Ayutthaya var det noen ledige plasser, saa da fant vi ut at skjebnen hadde bestemt at vi skulle dit. Etter aa ha gaatt paa feil tog, gaatt av igjen og nesten fryst ihjel i det ventende toget (med vifter paa full guffe og kjoeleskapstemperatur), var vi endelig paa vei. Heldigvis hadde vi bestilt sitteplasser paa andre klasse, det var helt OK. Vi var nok de eneste turistene paa hele toget, saa det ble litt glaning men det er kanskje ikke saa rart. Vi saa nok ganske komiske ut der det saa ut som vi holdt paa a fryse ihjel. Vi skjonner oss ikke helt paa termoreguleringen til thailandske folk..... Dette hoeres sikkert ut som en slitsom dag med mye surr, men vi har inntatt "tar det som det kommer-attitude" og det var ganskemye mer fliring enn klaging for aa si det sann! :P

Kamuflert togsmurf paa vei til Ayutthaya

Vi kom frem til Ayutthaya sent paa kvelden, og kjoepte billetter videre til Chiang Mai neste kveld. Saa ble vi overfalt av en veldig ivrig tuk-tuk-sjaafoer, som fikk kjoere oss til et gjestehus. Vi fant ett som vi synes var billig nok paa forsoek to, og selv om vi maatte vekke de stakkars vertene saa fikk vi et OK rom. Det var faktisk utsikt mot noen av de gamle tempelruinene fra gjestehuset. Tuk-tukfyren var kjempeivrig og ville selge oss en tur rundt de gamle ruinene og masse andre steder dagen etter men vi orka ikke noen eviglang tur med tuk-tuk saa vi avtalte at han kunne hentes oss dagen etter og kjoere oss til elefant-campen.

Naa sitter vi her paa en kjoelig internettcafe og er ganske saa fornoyde med at vi dro til Ayutthaya likevel, for de gamle tempelruinene var fantastiske, og det var nesten ikke turister der saa vi fikk rusle rundt i ro og fred alene og fikk noen helt nydelige bilder. Vi dro ogsaa paa en elefant-tur rundt ruinene, herlig. Etter tempelturen har vi surra litt rundt og spist diverse lokal mat og slappa av. Natt-toget til Chiang Mai tar 11 timer, det blir en ny opplevelse :)

Frappe, ingefaer-iste og vaaruller utenfor gjestehuset vaart i Ayutthaya. Grei utsikt!!

Paa et av de gamle templene

Dette var en lang hall med mange buddhafigurer paa begge sider. Ingen av dem har hoder naa fordi burmeserne hugde av hodene til figurene da de invaderte byen.

Vi saa ruinene fra elefantryggen ogsaa

Alt i alt har vi det superbra begge to, paa tross av at Annie har 2grads solforbrenning og jeg har et mega-irriterende flip-flop-saar. Mai pen rai! (No worries)  ;)