June in Paradise

June in Paradise

lørdag 30. juli 2011

Stuck in a dream?

Heisann - kanskje paa tide med en oppdatering :P Jeg er fortsatt paa Koh Samet (Samed) faktisk. Jeg og Annie var her sammen i 5-6 dager, her fant vi alt vi trengte og enda litt mer. Godt med skikkelig avslapping etter saa mye farting. Naa er det ofte slik at det er ikke plassene man reiser til som gjoer reisen minneverdig, men folk man moeter. Vi har moett masse hyggelige og morsomme folk paa turen vaar og Samed er ikke noe unntak.

Vi ble kjent med noen lokale som jobber paa en resort paa oeya den andre kvelden, noe som har resultert i at jeg aa bor i suite-bungalow paa Mooban Talay resort fordi jeg laerer bort engelsk til noen av de ansatte. Det er skikkelig bra folk som jeg gruer meg ekstremt til aa dra i fra. Spesielt to utrolige personligheter: Rain og Sidney. Annie dro til Kanchanaburi i forgaars, og da flytta jeg inn paa Mooban Talay, for det ble litt slitsomt aa dra frem og tilbake til andre siden av oeya paa humpete vei med scooter hele tiden. Jeg savner Annie men det er heldigvis ikke mange dagene til vi moetes i Norge.

Jeg har laert mye thai i det siste, og tror jeg har faatt til aa laere bort en god del nyttig engelsk. Resorten er det rene paradis med privat strand og greier, og Rain som er kokk og baker lager den beste maten jeg noen gang har smakt. Hans spicy beef salad thai style er serioest verd turen dit! Vi har hatt det masse moro, spesielt i gaar var en bra dag og kveld. Rain hadde fridag, saa vi dro og fisket. Jeg satt for det meste og saa paa, mens jeg plaga han med engelske ord og han masa paa meg om det han har laert meg. Paa kvelden dro jeg, Rain og Sid til Naga Bar og saa paa live Muay Thai (thaiboxing), saa videre til partyplassen Silver for aa danse, og saa avslutta vi kvelden paa karaokebar. Rain synger skikkelig bra saa det var han som sto for den biten. Det gikk mest paa thaisanger saa jeg skjoente ikke saa mye, men artig lell!!


Rain & June

I dag er siste dagen min her, i morgen drar jeg til Bangkok hvor planen er aa ha en shoppedag foer jeg drar hjem til Norge. Det blir faelt og dra, men det blir godt aa komme hjem for jeg har blitt litt slapp og sliten (og tynn). Varmen gir daarlig matlyst og man forbrenner mye naar man bader hele tiden og danser paa natta. Dessuten har jeg ikke faatt trent noe. Apropos, naa maa jeg gaa. Det blir snart moerkt og jeg er langt unna resorten. Jeg spaserer, noe alle thaiene synes er ting-tong (ko-ko) fordi de hater aa gaa. Men de fleste vet hvem jeg er naa, og smiler og vinker paa tross av at jeg er fa-rang (utlending).


"Team Norway" paa Ao Phai, Koh Samet


Det blir vel en nye oppdatering naar jeg er i Bangkok alene. :) Hej saa lenge!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar