June in Paradise

June in Paradise

lørdag 23. juli 2011

Plutselig Koh Samet

Siste kvelden paa Perhentian var kjempebra, men det var trist aa si hadet til vennene vaare. Etter lite soevn sto vi opp tiiidlig for aa ta aatte-baaten inn til fastlandet. Det begynte selvfoelgelig aa regne helt sykt akkurat naar vi var paa vei ned til stranda og hele baaturen, saa baade vi og sekkene vaare ble gjennomvaate. (Jeg har regntrekk til sekken min men for andre gang rakk jeg ikke aa ta det paa foer det var for sent.) Vi liker aa tro at oeya vaar ikke ville at vi skulle dra.....

Neste etappe var ca 6 timer med minibuss fra Kuala Besut til Pulau Penang. Helt grei tur, vi var saa troette at vi klarte aa sove mesteparten av turen paa tross av at sjaafoeren spilte ekstremt hoey partymusikk hele veien, og kjoerte som en galing. Vel fremme paa Penang fikk vi oss et rom paa et gjestehus som sto i Lonely Planet, helt OK. Dessverre med aircon og varmtvann, noe som (igjen) resulterte i aaaltfor varm dusj og saa vonde halser dagen etter. Vi booket flybilletter til Bangkok paa reisebyraa, og fikk fikset taxi til flyplassen til onkelpris av ei hyggelig malaydame. Til vaar begeistring fant vi oss en indisk restaurant hvor vi stappa i oss et nydelig maaltid tandoori, foer vi tok tidlig kveld (fant ikke mye aa se i byen uansett, og den er ikke helt trygg). Vi skulle tross alt staa opp kl.5 dagen etter.

Da vi var fremme i Bangkok tok vi taxi til Eastern Bus Terminal hvor vi tenkte aa ta buss til havna i Trat for aa dra til oeya Koh Chang. Men plutselig fant vi ut at vi ville til Koh Samet istedet, og satte oss paa en buss til havna der. Saa, vips, var vi her da. Ny del av Thailand, og dette er en av de aller naermeste oeyene til Bangkok, saa hit drar thaier naar de har frihelg. Mange lokale m.a.o. Vaare venner fra Sugar Member Bar i Kanchanaburi (Tattoo-Joe m.fl) var her faktisk i gaar kveld saa da fikk vi festet litt med dem. Jeg hadde ikke noen forhaapninger om at det var spesielt fint her, da det skal vaere finest i soer, men ble overraska over den nydelige stranda - herlig! Saa dagen i dag har jeg og Annie (og Joe) tilbragt med bading, soling (knallvaer!) og vi fikk endelig tatt en etterlengta pedikyr paa de stakkars foettene vaare. Vi gaar kun enten barbent eller i flip-flops saa det trengtes! Ikveld skal vi paa fireshow (igjen), for vi har faatt beskjed om at vi maaa komme og se paa av noen av de lokale her. Okidoki :) Naa er jeg stappmett av mat-sa-man curry og skal snart til rommet og slappe av litt sammen Annie foer kvelden begynner. Vi fikk forresten vite om massakrene i Norge midt under festen i gaar, det var ikke noe stas. Men vi fikk begge ringt hjem og prata med familien - godt aa vite at de har det bra!

Forresten: greit aa ha flaks noen ganger ogsaa; jeg fikk nettopp til aa kopiere ut bildene mine fra det foerste minnekortet som fikk virus i Chiang Mai. Dvs at jeg naa likevel har bildene fra de foerste dagene av turen min - jeij!

Har lagt ut bilder i innlegget "Kanchanaburi revisited!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar