June in Paradise

June in Paradise

lørdag 9. juli 2011

Jungle Flight og Ko Phi Phi

Hei! Ja, jeg lever :) Det har vaert litt vanskelig aa rive seg loes fra strandliv, turer og fest i det siste saa det har blitt minimalt med internet-tid. Jeg har kommet til det punktet at jeg maa tenke meg godt om baade naar det gjelder hvilken dag det er i dag, og hvilken dato, for her tar vi bare ting som det kommer og det er saa altfor lette aa venne seg til. Men i gaar var det i alle fall 9.juli, det vil si at jeg ble 29 aar :)

Siste dagen i Chiang Mai var helt fantastisk - vi tilbragte mesteparten av den (6-7 timer) paa rundt 1200 moh oppi jungelen et stykke unna, flygende rundt paa snorer (ziplines) mellom plattformer oppe i tretoppene. Hele turen besto bl.a. av 34 plattformer, 22 ziplines og 4 rappeleringer. Den lengste lina var 300 m, den hoeyeste platformen 120 meter over bakken og den lengste rapeleringen var 40 m hoey. Vi firte oss ikke ned selv, det gjorde guidene, noe som gjorde at vi fikk godt overblikk over hvor hoeyt det faktisk var og hvor nydelig jungelen ser ut fra det perspektivet. Jeg klarte selvfoelgelig ikke aa motstaa aa bli sluppet ned fast istedet for slow heller... adrenalin?? Ja! Det var helt raatt, desidert den morsomste greia jeg har gjort paa en evighet. Jeg kunne gjort det der i flere dager paa rad. Guidene vaare var skikkelig kule og over gjennomsnittet gale, men de soerget for at vi foelte oss trygge og hele oppleget bar preg av kvalitet. Anbefales paa det sterkeste!!!

Saa bar det nedover til soer, og vi tilbragte en natt utenfor Phuket City, der vi moette Tine og Linda som vi dro til Phi Phi med. Vel framme med ferge til Phi Phi satte vi kursen gjennom "byen" mot et av de stedene jeg bodde paa sist jeg var her, som jeg visste var billig. Der fikk vi to dobbeltrom, helt OK syntes jeg og Annie men Tine og Linda flyttet senere fordi de ville ha noe litt finere. Jeg og Annie har klart oss fint med rommet vaart, paa tross av kakkerlakken Gustav (paa stoerrelse med en mus) som dukket opp med jevne mellomrom. Etter aa ha proevd aa drepe han to ganger ga jeg opp, og vi saa ham ikke saa ofte heller saa det gikk fint. Vi betalte tross alt bare 35 kr hver per naat, og de som jobber der er kjempehyggelige og veldigg serviceinnstilte. Her paa Phi Phi har vi vaert siden 5.juli naa, og selv om plassen har utviklet seg litt siden sist og blitt stoerre, er det stort sett det samme: rolig strandliv paa dagen og utrolig morsomme strandfester paa kvelden med fireshows. Vi har stort set vaert paa stranda vaar i Loh Dalam Bay, men dro en dag til Hat Yao (Long Beach), som er finere og roligere. Det er vanskelig aa vaere lenge i sola, for det er saa vaaarmt, tilogmed vannet er nesten for varmt - men jeg skal ikke klage! ;) Paa dagen i gaar var jeg og Annie paa en tur med baat ut til noen lokaliteter, bl.a. Monkey Beach, og Phi Phi Leh (lille oeya med Maya Beach fra filmen "The Beach"). Jeg har jo vaert der foer, men dette var en mye bedre baat, og det er saa nydelig at det var ikke akkurat noen daarlig maate aa tilbringe bursdagen sin paa. Turen denne gangen vara dessuten med en stoerre og bedre baat, med kajakker, og inkluderte dessuten solnedgangen - nydelig! Fikk ogsaa bilder fra Maya Beach denne gangen, siden guidene vaare transporterte de inn med kajakk (man maa svoemme inn og klatre gjennom en fjellsprekk).

Naa er vi litt slitne etter mange dager med dansing til tidlig morgengry ute paa stranda, og foeler vi har sett nok av Phi Phi. Dett er ganske mye folk her naa i forhold til sist jeg var her, saa det skal bli godt aa komme til et litt roligere sted. Idag gaar turen til Hat Rai Leh (Railay Beach) med baat, som er en halvoey som alle backpackerene maser konstant om. Det maa sjekkes ut!! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar