June in Paradise

June in Paradise

torsdag 26. mai 2011

Sommeren 2011: Thailand-return og Kambodsja

Årets reiseblogg (såkalt "rogg") er herved åpnet, og her kan de som ønsker det følge turen min fra forberedelsesstadiet og til hjemkomst, samt plukke opp mer eller mindre gode reisetips. Tips, kommentarer og spørsmål mottas gjerne i kommentarfeltene.

 Et nytt eventyr..........

Årets tur går altså primært til Thailand, som jeg har savet myyye etter den spesielle sommeren i 2009 da jeg hovedsakelig dro dit for å jobbe som frivillig på Tiger Temple Thailand (se hvordan det var). Jeg skal både tilbake til gamle trakter og til nye plasser, og både gleder meg (masse!) og gruer meg (bittelitt). Hvorfor Asia igjen? Se her. Ingen jobbing denne gangen, kun reise og ferie, sammen med to jenter - Annie og Tine, som faktisk skal jobbe som frivillige på tigertempelet i juni.



Mange spesielle minner fra tigertempelet i 2009. Her er jeg og Angkor
 (ca. 4 mnd).

Jeg reiser kvelden 26.juni, og kommer tilbake 2.august - så jeg har hele 5 uker å boltre meg i paradis på. Det blir den lengste ferien jeg noen gang har hatt som ikke inneholder jobb av noe slag....!




Jeg og Meka slår av en prat mens Rawi
ikke ser ut til å trives like bra i regnet...
(Tiger Temple 2009)


Ko Phi Phi er et av stedene som savnes mest...
Her Pileh Bay på lille Phi Phi Leh (Øya fra filmen "The Beach") 















Plan for ferien: MORO! Hardcore backpackere hadde vel ikke planlagt mer enn det... men jeg må få tiden til å gå frem til avreise, og vi skal reise flere sammen så det er en fordel å ha en løs reiseplan... Og jeg har aldri sagt at jeg er en hardcore backpacker. Ikke har jeg tenkt å late som heller ;)

Hardcore backpacker?
(Kanchanaburi 2009)

Grovt sett har jeg/vi tenkt å bruke ca. 1+ uke i Nord-Thailand, 2+ uker i Sør- Thailand og 1 uke i Kambodsja. Jeg begynner med å reise til Kanchanaburi, byen nærmest tigertempelet. Dit kommer jeg 27.juni og drar derfra med jentene 1.juli da de er ferdige med jobbinga på tempelet.






Idag er det 1 mnd til jeg drar fra Oslo. Å si at jeg gleder meg er en latterlig underdrivelse.....  

Angkor Wat - Kambodsja
(forhåpentligvis et av årets destinasjoner)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar